Szanowni Państwo,

Organizujemy wsparcie dla studentów pierwszego roku studiów licencjackich filologii w formie warsztatów w małych grupach. Tematyka warsztatów dotyczy m.in. zarządzenia czasem, organizacji materiałów do studiów, robienia notatek, technik uczenia się i radzenia sobie ze stresem.

TELL – Techniques for Effective Language Learning

Dlaczego?

Co roku wiele studentów pierwszego roku nie zdaje egzaminów i rezygnuje ze studiów. Części z nich brakuje motywacji, nie mogą połączyć dwóch kierunków studiów lub dochodzą do wniosku, że filologia nie jest dla nich. Ale niestety jest też dużo studentów, którzy nie zaliczają roku, mimo że są zmotywowani i mają talent. Często dzieje się tak, bo ich metody uczenia się są nieefektywne, nie umieją organizować swojego czasu lub za bardzo się stresują przed i podczas egzaminów.

Jesteśmy wykładowcami języków obcych na UAM i wielu z nas już od lat wspiera własnych studentów w procesie uczenia się. Teraz wspólnymi siłami chcemy udzielić takiego wsparcia wszystkim zainteresowanym studentom pierwszego roku filologii.

Dla kogo?

Pomoc jest dostępna dla wszystkich studentów języków obcych na UAM. Chodzi przede wszystkim o studentów pierwszego roku studiów licencjackich, którzy mają niskie oceny, ale również o tych, którzy mają wrażenie, że ciągle są zabiegani i zestresowani lub mają wrażenie, że chaotycznie się uczą.

Jak to działa?

Studenci mogą się zapisać przez stronę http://tell.amu.edu.pl, po czym dostaną zaproszenie na indywidualną rozmowę, podczas której diagnozujemy, dlaczego student ma trudności z uczeniem się. Na podstawie tej diagnozy student może uczestniczyć w jednym lub dwóch warsztatach. W przypadku konieczności dalszego wsparcia student może również liczyć na kolejne indywidualne spotkanie z nauczycielem.

Nasz projekt jest finansowany przez Prorektora ds. studenckich UAM, panią prof. dr hab. Bogumiłę Kaniewską, Wydział Anglistyki, Wydział Neofilologii i Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej.

Właściwy moment na działanie

Teraz studenci pierwszego roku dostają pierwsze wyniki testów. Jeszcze mogą coś zmienić, bo do sesji zostało trochę czasu. Studenci czasami potrzebują wskazówki, żeby znaleźć drogę do wsparcia. Zachęcamy Państwa, którzy uczycie studentów i najlepiej ich znacie, do informowania studentów, co do których istnieją obawy, że nie zaliczą roku, o możliwości uzyskania wsparcia.

Z poważaniem,

Zespół TELL

Info: http://tell.amu.edu.pl

tell.projekt.uam@gmail.com

Anna Broszkiewicz (WA)

Anna Basińska (WA)

Sebastian Chudak (Neofilologia)

Bas van der Ham (WA)

Iwona Łęska-Drajerczak (WA)

Izabela Marciniak (Neofilologia)

Anna Matera Klinger (Neofilologia)

Renata Rybarczyk (Neofilologia)

Leonor Sagermann Bustinza (Neofilologia)

Urszula Zielińska (WA)